close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים להסרת כתמים מהשטיח

מערכת שורשטז סיוון, תשפא27/05/2021

תחזוקה של שטיחים בבית דורשת ניקוי שוטף של שאיבת אבק וכתמים

תגיות:
כל מי שיש לו בבית שטיחים מבין כמה יופי ונוחות הם מוסיפים. אבל התחזוקה שלהם דורשת ניקוי שוטף של שאיבת
אבק וכתמים. בייחוד בבתים בהם יש חיות מחמד. אבל מה עושים אם נשפך משקה ונהיה כתם? ילד קישקש בצבע? קיימים היום תכשירים המאפשרים ניקוי יסודי של שטיחים המסוגלים להסיר מגוון כתמים, גם את אלו הקשים. אך חשוב לדעת באיזה סוג חומר להשתמש ובאיזה מינון על מנת לא לגרום לנזק או אבדן הצבע והמרקם.

שלבים בניקוי שטיחים:
1. בשלב הראשון יש לשאוב את השטיחים מאבק בייחוד בשטיחים עם שערות ארוכות הנוטות לצבור אבק חול ולכלוך בינהם. ניתן להפוך את השטיח על הרצפה כדי להסיר שאריות אבק ולאחר מכן לשאוב שוב. שלב זה הכרחי לפני הניקוי כיון שניקוי על לכלוך רק יקבע אותו בתוך השערות ויהיה עוד יותר קשה להסירו.
2. בשלב זה השטיח נקי מגרגרי חול אבק ולכלוך וניתן להמשיך לנקות אותו מכתמים. את הכתמים ניתן להסיר באמצעות תכשירים ייעודיים הנמכרים ברשתות. החומרים מסוגלים להמיס את הכתמים השונים . החומר מגיע בבקבוק ספרי עם מברשת או בבקבוק רגיל. ניתן להניח אותו באופן ישיר על הכתם ואז משפשפים קלות את אזור המוכתם. לאחר הסרת הכתם יש לנגב את החומר ביסודיות באמצעות מגבת רטובה עם מים חמימים עד להסרתו.
3. כתחליף לחומרי ניקוי ניתן להשתמש בחומרים טבעיים, מוהלים במים חמימים מעט סודה לשתיה וחומץ ומשפשפים את הכתמים בעזרת המים. לאחר מכן מנגבים באמצעות מגבת לחה ונקיה.
4. לאחר הניקוי חשוב לייבש את השטיח באוויר הפתוח עד לייבוש מלא. רק לאחר שהוא התייבש ניתן לחזור ולהשתמש בו.
על הניקוי על כל שלביו מומלץ לחזור אחת לחודש. שאיבת השטיח צריכה להיעשות באופן קבוע ויומיומי בכדי לא לאפשר לאבק להצטבר בעומק הסיבים.

חומרי ניקוי לשטיחים.
ישנם חומרים המתאימים במיוחד לניקוי שטיחים ומיועדים לסוגים שונים של כתמים. חומרים הנלחמים בכתמי קפה, בכתמי שתן, דיו ואפילו כאלו המסוגלים להסיר מסטיק שנדבק. החומרים מגיעים בנוזל משחה ואבקה. כל מי שיש בביתו שטיחים חייב להחזיק חומרי ניקוי לשטיח. בייחוד בבית עם ילדים ובעלי חיים כדי להיות מוכנים לכל תרחיש.

יתכן ולמרות התחזוקה והניקיון השוטפים שמבצעים עדיין קיימים כתמים שלא יוצאים. ומתלווים אליהם גם ריחות לא נעימים. בשלב זה יש להזמין איש מקצוע לניקוי שטיחים. ניקוי שטיחים מקצועי מתבצע באמצעות מכונה מקצועית לניקוי שטיחים בליווי חומרי ניקוי וחיטוי ובהתאמה לסוג השטיח. הניקוי מחדש את השטיח מרענן את צבעו ומותיר אותו כחדש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה